CS:GO Surf Başlangıç Rehberi


0

Merhaba, rehber başlangıç seviyesinde temel bilgileri öğrenmek için hazırlanmıştır. Bu rehberde surf yeteneğini geliştirmek ve sıfırdan yaratmak için basit kuralları ve bilgileri bulunmaktadır. Ancak unutulmamalıdır ki surf azim ve deneme ile öğrenilir.


Surf’e hazırlanış

Surfe başlamadan önce birkaç ufak ayarlardan bahsedelim.

Console

CS:GO ayarlarınızdan konsolunuzun aktif halde olması gerekiyor.

Dönüş bindları

Dönüş bindları çok fazla kişi tarafından bilinmesine rağmen kullanımı hakkında çok az şey biliniyor.
Size 2 tane komuttan bahsedeceğim ama genellikle “+left” komutu daha fazla kullanılmaktadır.

Konsolunuzu açıp;
bind tuş +left
bind tuş +right

Tuş yerine sizin rahatlıkla kullanabileceğiniz tuşların olması daha önemli ancak size kendi kullandığım tuşları söylemek gerekirse;
bind c +left
bind v +right

Bu komutları koyduğunuz tuşlara bastığınız zaman, farenizin yetersiz kaldığı durumlarda dönüşlerinizi tamamlayabilirsiniz. Malesef CS:S ve öncesi gibi oyunlarda Yawspeed komutuyla bu dönüş hızlarını değiştirebilmemize rağmen CS:GO da şu an mümkün değildir.

Sensitivity ve DPI

Surf yaparken fare hassasiyetinizi mümkün olacak en düşük şekilde ayarlamanızı tavsiye ederim. Fareniz için yeterli alanınızın fazla olması bu konuda çok önemlidir. Farenizin DPI ı ne kadar düşük olursa surf yaparken el hareketinizin rampalardaki istemsiz titremesi hız kaybını azaltmasına yardımcı olucaktır.

Kendi kullandığım Sensitivity ve DPI:
1.5 sensitivity / 800 DPI


Surf Harita Çeşitleri

Surf haritaları zorluk ve yapılış bakımından çeşitlerine ayrımaktadır.

Stage

Stageli haritalar en az 2 checkpointi olan harita tipidir ve istediği kadar uzayabilir. Harita checkpointler ile bölümlere ayrılıp bir stageyi geçtikten sonra yanmanız durumunda o checkpointin
başından başlamanızı sağlar. Haritanın en başına tekrar gitmek için;

bind tuş sm_restart yada sunucu chatine !r yazabilirsiniz.

Bazı sunucular stageli haritalarda !r nin tekrar yazılmasını isteyebilir.

Linear

Linear haritalar uzunluğu önemli olmadan baştan sona kadar tek bir düşüşünüzde sizi en baştan başlatan harita tipidir. Genellikle böyle haritalar çok uzun olduklarında daha az tercih edilir ancak kendi checkpointinizi oluşturup tek bir tuş ile aynı hız ve yönden devam edebilirsiniz. Tabi bunu yapmak sürenizi Prac modunda gösterip bitirdiğiniz zaman kayıtlara geçmesini engelleyecektir.

Komut için konsolu açıp;
bind tuş sm_cp ile olduğunuz noktayı kayıt edip,
bind tuş sm_prac ile o noktadan devam edebilrsiniz.
bind tuş sm_restart ile practice mode dan çıkıp sürenizi başlatabilirsiniz.

Bu komutlar Cktimer plugini kullanan surf serverları için geçerlidir.

Harita Tier

Tier, haritanın zorluk derecesini göstermek için kullanılır.
Tier 1 en kolay, Tier 6 en zor olarak değerlendirilir.

Surfe yeni başladıysanız Tier 1 ve size kolay gelen Tier 2 haritalarını kaymanızı öneririm.


Surf nasıl yapılır?

Aynı resimde görüldüğü gibi başlangıç alanından cıktıktan sonra rampanın sağ tarafından kaymaya çalışıyorsak “A”sol tarafından ise “D” tuşuna basarak ilerliyoruz.

Ileriye giderken sadece dikey yönde yaptığınız fare hareketleri surfunuzu etkilemez. Sağ ve sol dönüşleriniz için farenizi çevirirken bile herzaman gittiginiz yöne doğru olan tuşa basmanız gerekiyor. Örneğin, sağ tarafa gitmek için D tuşuna basarak mümkün olduğunca yavaş şekilde farenizi hareket ettirmeniz gerekiyor.

Tabi bu anlattıklarım sadece surf ü tanıyabilmeniz için. Kendiniz vakit ayırıp uğraşmazsanız başarılı olamazsınız.


Neden hızlı gidemiyorum?

Surfe yeni başlayan birçok kişinin aklından geçen bazende aklındakileri bulunduğu ortamda başkalarıyla sorgulamaya çalışan soru, Neden hızlı gidemiyorum?

Bu soruyu size basitçe anlatmaya çalışacağım.

Rampaya giriş

Haritayı baştan sona kayıp bitirebilmek için başlangıçtaki rampanızda hızınızın yüksek olması ve bu hızı sonuna kadar korumanız gerekiyor.

Bunu yapabilmek için rampaya olabildiğince tepeden ve paralel girmeniz başlangıçta alabileceğiniz en yüksek hızı almanıza yardım edicektir.

Rampaya girildikten sonra mantıksal olarak düşünüldüğünde hızlanmanız için yerçekimine doğru yönelmeniz gerekir tabi bunu yaparken keskin haraketlerden kaçınmalısınız. Basit bi resim ile göstermeye çalışacağım.

1 – Rampaya girişiniz olabildiğince tepeden olması gereksede bazı haritalarda sizi rampanın ortasından başlatmaya zorlayabilir. Girişinizden sonra 2. numaraya kadar olan çizgilerdeki gibi keskin hareket yapmadan (yumuşak) rampanın altına doğru hızlanmanız gerekiyor.
2 – Bu konuma geldiğinizde rampanın bitimine kadar aynı hizayı koruyup hızınız sabit bir şekilde ilerleyebilirsiniz.

Rampadan çıkış

3 – Rampanın bitiminde girmeniz gereken ilerideki rampaya geçebilmek için 2’den 3’e olan çizgileri yumuşak şekilde takip edip çıkışınızı yapabilirsiniz. Tabiki aradaki mesafe her rampa için farklı olucaktır ve karşıya geçerkenki yüksekligi sizin ayarlamanız gerekebilir, bu sizin çalışarak ve deneyerek elde edebileceğiniz bişeydir.

4 – Bu yol genelde rampanın yada hedefin, rampanın tepesinde olduğu durumlarda kullanılır ve genelde harita sonlarına doğru denk gelir. Çok yükselebilmek için bu yolu izleyip rampanın sonuna geldiginizde hızlı bir fare hareketiyle kendinizi havaya fırlatabilirsiniz. Bunu yaptığınız taktirde yatay hızınız 0 ‘ a yakın olucaktır.

Unutmayın ki, kazandığınız her yükseklikte hızınızı kaybedeceksiniz, verdiğiniz her yükseklikte hız kazanacaksınız. Kısacası biraz fizik kurallarınada benziyor.


Ramp strafe

Ramp strafe surfte önemli bir konudur çünkü ramp strafe yapılması gereken rampada sadece surf ün temel bigileriyle yapıldığı zaman önemli derecede hız kaybedersiniz ve bu sizin haritayı bitirememenize sebep olur. Ramp strafe yapılması gereken rampayı resimde görebilirsiniz.

Birden fazla rampanın uç uca birleştirilerek tek bir rampa şeklinde birleştirilmesi durumunda ramp strafe yapılması gerekir. Düz bir rampa gibi rampanın altından aynı hizada kayıldığında eğimli bölgelere paralel giremessiniz (buna surfte rampaya kafa atmakta diyebiliriz) ve hızınız büyük ölçüde azalır.

Ramp strafe yapabilmek için eğimli bölgelerde sanki bir rampadan başka bir rampaya geçer gibi ilk eğimin sonuna gelindiğinde bi sonraki eğime çarpmadan hafifçe ayrılıp bi sonraki eğime biraz daha ortadan girilir ve bi sonraki eğime kadar hızını rampanın alt hizasından alınması gerekir.


Air-Strafe (Strafe)

Strafe bence öğrenilmesi en son gereken strafe çeşidi ama sıkça sorulduğu için rehberin en altına bir bölüm ayırmak istedim.

Hız kazanmak için yapılsada yanlış yapıldığı zaman hız kaybetmenize yol açar.

Strafe, havada kazanılan hızı “A ve D”‘ tuşlarının mouse hareketleriyle aynı yönde belirli aralıklarla basılmasıyla yapılır. Doğru yapıldığı zaman azda olsa, bi süre boyunca yapıldığında göz ardı edilmeyecek bi hız kazanmanızı sağlar. İleriki zamanlarda uğraşıp denemenizi tavsiye ederim.

Başka birşey?

Bağlangıç seviyesinde ki Surf rehberimizin sonuna geldik. Aklınızda herhangi bir soru varsa veya rehberimiz size yardımcı olduysa lütfen yorum bırakın.

Benim oynadığım CS:GO Surf Sunucusu: surf.wasdzone.com
Sizin de oynadığınız, sevdiğiniz Surf sunucusu varsa aşağıda yorum olarak belirtin, ekleyelim.


Beğendin mi? Arkadaşlarınla paylaş!

0

What's Your Reaction?

hate hate
0
hate
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win
relre

0 Yorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir